DierenNieuws Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 September 2010, 05:19:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
103399 aantal berichten in 14664 topics door 2869 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Mirjam
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
+  DierenNieuws Forum
|-+  Over Honden
| |-+  Voeding
| | |-+  Diarree gehad en dan?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print
Auteur Topic: Diarree gehad en dan?  (gelezen 8266 keer)
MDO
Senior lid

Golden Retrievers, it's a way of life!

« Gepost op: 7 Februari 2007, 11:39:22 »

Nadat een hond diarree heeft gehad moet de darmflora weer op peil gebracht worden. Nu lees je vaak dat je dan een paar dagen op vers vlees over moet gaan, is het niet zo dat het niet op peil gebracht kan worden dmv het droogvoer?

het prbleem is vaak dat na het geven van vers voer het moeilijk is om weer over te schakelen op droog voer, omdat de hond het vaker lekkerder vind.

Wat doen jullie eraan om de darmflora weer op peil te brengen?

Ik zie overigens nu pas dat ik superbeest af ben Huilen Huilen Huilen
« Laatste verandering: 7 Februari 2007, 11:45:50 door MDO » Gelogd
Zazou
Moderator Vissen , vogels en knaagdieren.
Boardmoderator
Superbeest

Leven en laten leven...

« Antwoord #1 Gepost op: 7 Februari 2007, 14:38:29 »

Lijkt me eerder slecht voor de flora om kort nadat de hond diarree gehad heeft ander voeder te geven (vlees) zodat de flora zich daar weer moet aan aanpassen, om dan een paar dagen later wéér over te schakelen. Lijkt mij eerder de microflora onder druk zetten dan helpen Verbaasd.

Moderator Vissen

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet.

MDO
Senior lid

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Februari 2007, 14:42:43 »

Lijkt me eerder slecht voor de flora om kort nadat de hond diarree gehad heeft ander voeder te geven (vlees) zodat de flora zich daar weer moet aan aanpassen, om dan een paar dagen later wéér over te schakelen. Lijkt mij eerder de microflora onder druk zetten dan helpen Verbaasd.

Nou ja dat hebben ze ons een half jaartje geleden gezegd in de dierenwinkel. Brokken zouden dan niet voldoende steun geven om de darmflora weer op peil te brengen.

Oscar heeft de laatste dagen last van maagprobleempjes en heeft dunne ontlasting, eergisteren een dag kip met wit brood gegeven. We dachten dat het goed ging dus hebben we gisteren met een kleinere dosering weer brokken gegeven, het gevolg was dat ik vanacht 2 keer naar buiten moest want hij kon het niet meer uithouden. Vandaag maar weer op de kip overgegaan.
cockertje
Superbeest

Beheerder-moderator

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Februari 2007, 14:45:18 »

Akkoord met wat Zazou zegt maar ..er is nu een zeer goed hulpmiddel op DierenNieuws :

http://www.dierennieuws.nl/winkel/wink24c.htm

succes verzekerd ..
« Laatste verandering: 12 Februari 2007, 13:37:54 door klaver4dieren » Gelogd

MDO
Senior lid

« Antwoord #4 Gepost op: 7 Februari 2007, 14:49:19 »

Ok, raar dat ze dat dan in een dierenwinkel zeggen. Ik zal je zeggen dat we het wel een aantal keren op advies hebben gedaan, ook bij overschakeling naar ander merk voer. Na de diarree werd de ontlasting wel weer goed door het verse vlees.

Andere vraag, hoe hou je zijn weerstand goed op peil?
Zazou
Moderator Vissen , vogels en knaagdieren.
Boardmoderator
Superbeest

Leven en laten leven...

« Antwoord #5 Gepost op: 7 Februari 2007, 16:24:43 »

Nou ja dat hebben ze ons een half jaartje geleden gezegd in de dierenwinkel. Brokken zouden dan niet voldoende steun geven om de darmflora weer op peil te brengen.

Oscar heeft de laatste dagen last van maagprobleempjes en heeft dunne ontlasting, eergisteren een dag kip met wit brood gegeven. We dachten dat het goed ging dus hebben we gisteren met een kleinere dosering weer brokken gegeven, het gevolg was dat ik vanacht 2 keer naar buiten moest want hij kon het niet meer uithouden. Vandaag maar weer op de kip overgegaan.

Is hij gewend om brood te eten? Brood kan gaan gisten en sommige honden kunnen er echt niet tegen. Die gaan juist daarop diarree krijgen of braken. Ik dacht dat eerder kip met rijst werd aangeraden (hoewel dat ook zetmeel bevat dus hoe het juist zit weet ik niet Ik weet het niet). Of gewoon eens een dagje laten vasten kan ook geen kwaad.

Moderator Vissen

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet.

cockertje
Superbeest

Beheerder-moderator

« Antwoord #6 Gepost op: 7 Februari 2007, 17:41:19 »

Zeker wit brood vermijden . Inderdaad rijst met magere kip en gebeurlijk kan je ook :

http://www.dierennieuws.nl/honden/hokamix1.htm bijvoegen.

Alhoewel een kortstondige diaree niet zo erg uitputtend is.

Sennaruby
Superbeest

« Antwoord #7 Gepost op: 8 Februari 2007, 08:57:47 »

In principe wordt de darmflora niet echt aangetast door (korststondige) diarree. Alleen na en tijdens een antibioticakuur zou ik probiotica geven, maar ik zou niet teveel voedingsveranderingen of andere toevoegingen gaan gebruiken na diarree. Gewoon je eigen voeding geven, maar dan verdeeld over meerdere voedingen per dag. 'De darmen zijn al van slag en als je dan ook nog andere voeding gaat geven dan gewend is vragen om verdere problemen. Dat kip en rijst verhaal is ook allang achterhaald om dezelfde reden als hierboven: het is voeding waar je hond niet aan gewend is en het is helemaal niet gemakkelijker verteerbaar. Rijst is zelfs moeilijk verteerbaar voor honden, dus ik zou gewoon de gewone voeding aan je hond geven, maar dan verdeeld over veel kleine maaltijden.

Groetjes,

Fieke
MDO
Senior lid

« Antwoord #8 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:17:33 »

Ja ok, maar hij heeft maandag een dag kip met brood gekregen. Hierdoor stopte de diarree, vervolgens zijn we dinsdag rustig begonnen met zijn brokken. Het vervolg was dat ik die nacht 2 keer naar buiten ben gegaan omdat hij nodig moest, dunne poep. Dus weer terug bij af.

Maar moet ik er wel bijzeggen dat we 2 keer wat minder hebben gegeven dan normaal. Dus verdelen over 3 keer per dag?
Sennaruby
Superbeest

« Antwoord #9 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:23:03 »

Minimaal, beter is nog vaker, maar ik weet niet of dat haalbaar is met werk en zo. Zelf geef ik bij diarree vaak okugest van VSM, dat werkt erg goed!

Groetjes en sterkte!

Fieke
MDO
Senior lid

« Antwoord #10 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:26:33 »

Minimaal, beter is nog vaker, maar ik weet niet of dat haalbaar is met werk en zo. Zelf geef ik bij diarree vaak okugest van VSM, dat werkt erg goed!

Groetjes en sterkte!

Fieke

Ik heb alle tijd, wat is volgens u het beste. Hoeveel keer per dag, hij krijgt 400 gr per dag.
Sennaruby
Superbeest

« Antwoord #11 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:28:00 »

Qua hoeveelheid brok is 4x per dag 100 gr dan het handigste denk ik.

Groetjes,

Fieke
MDO
Senior lid

« Antwoord #12 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:30:25 »

Bedankt voor de tip Fieke!!!!
Sennaruby
Superbeest

« Antwoord #13 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:35:29 »

Beterschap met Oscar! En anders gewoon Okugest geven, dat werkt perfect!

Groetjes,

Fieke
MDO
Senior lid

« Antwoord #14 Gepost op: 8 Februari 2007, 09:41:58 »

Wat is Okugest precies, kun je Okugest hier bij dierennieuws kopen of bij de gemiddelde dierenzaak ook?

Nadat hij trouwens weer aan de dunne ontlasting is gegaan zijn we weer op kip overgegaan, zijn we te snel teveel gaan geven waardoor hij weer dunne ontlasting kreeg? Hij heeft vanmorgen kippie op, vanaf morgen dan maar 4 maar 100 gr Acana brokken?
Pagina's: [1] 2 3 Print 
« vorige volgende »
Ga naar: