Auteur Topic: wanneer hond in laten slapen?  (gelezen 7661 keer)

Lady_Jane

• Dieren Nieuw
  • *
  • my sweet ladie Jane
wanneer hond in laten slapen?
« Gepost op: 4 november 2006, 12:40:30 »
Mijn hond Jane is nu 15jaar en het gaat achter uit met haar.
Ze begint verlamd te raken in dr heupen,zakt vaak door achter poten,ze is snel onrustig,loopt rondejes door de kamer en loopt mij ook steeds achter na.
Ze plast en poept vaak in huis omdat ze het gewoon niet op kan houden.
Ze maakt op mij een ongelukkige indruk, ligt wat verkrampt op dr plek,ze ziet en hoort ook niet goed meer.
Ben naar da geweest en ze krijgt nu een nierdieet,an onrust en verlammingsverschijnselen kon hij niks aan doen.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, eigenlijk wil ik haar tzt in laten slapen,ik wil niet wachten tot ze helemaal niet meer kan lopen,maar mn da vind dat ze nog niet op is,wanneer is een hond op?
Ze is ook brood mager en ziet er gewoon ongelukkig uit,vind dit erg moeilijk!!

cockertje

• Superbeest
  • moderator
Re: wanneer hond in laten slapen?
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2006, 13:02:30 »
Een hond is op als ze dat zelf aangeeft.
Wat jij opnoemd zijn de ouderdomsproblemen die er bij horen als je een hond neemt.
Je hebt er de vreugde en vriendschap van gekregen , nu de kleine zorgen.
Je hebt een goede DA die eerlijk durft te zeggen dat het nog niet nodig is ( wat ook zo is ) om hem te laten inslapen.
Als je hond pijn krijgt , zal je dat wel merken, en dan kan je inslapen overwegen.
Wat jij nu zielig vindt , is onze eigen interpretatie maar je hond leeft best nog graag, hij vind het helemaal niet zielig maar probeert zich continu aan te passen aan zijn situatie.
Zou zeggen : geniet er nog van , je zal hem erg genoeg missen achteraf.

Lady_Jane

• Dieren Nieuw
  • *
  • my sweet ladie Jane
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2006, 13:37:24 »
bedankt voor je reaktie.
Het is niet zo dat ik haar zomaar in wil laten slapen omdat ze ouderdoms kwalen heeft, ik hou gwoon zielsveel van haar en wil niet dat ze lijdt, en ik geniet zoveel mogelijk van haar.
Ik heb haar al vanaf 6weekjes jong.

cockertje

• Superbeest
  • moderator
« Reactie #3 Gepost op: 4 november 2006, 13:40:16 »
Begrijp ik hoor .
Je zal zelf merken als de "lust " eruit is en gezien je een betrouwbare DA hebt , kan je dat dan samen met hem overleggen...maar intussen : geniet er van  :D

Lady_Jane

• Dieren Nieuw
  • *
  • my sweet ladie Jane
« Reactie #4 Gepost op: 4 november 2006, 13:56:50 »
Ik vind het soms zo zielig als ze zo onrustig is,ik stel haar gerust als ze bij me komt door dr op dr koppie te kroelen of begeleid haar naar dr plek, ze kijkt me dan zo aan met dr mooie oogjes en dan voel ik me beetje machteloos.
Ze is ook beetje in de war, dan staat ze bv aan de verkeerde kant van de deur als ik haar uitlaat.
Als ik op bed ga hoor ik haar wel een uur lang door de kamer trippelen en struikelen, probeerde laatst haar bij me op slaapkamer te laten naast mn bed met haar reuze kussen en schapevacht maar daar werd ze nog onrustiger van, soms vind ik dit zo moeilijk om haar zo verward en onrustig te zien!!
Bij iemand anders z'n dieren weet ik vaak wel raad te geven,ben nl dierverzorger, maar bij je eigen hond spelen je emotie's ook mee.
Ik ben ook bang dat ze iets acuuts krijgt en ik haar bij de da in moet laten slapen met veel pijn, ik wil dat ze rustig heen gaat in dr eigen huis.

cockertje

• Superbeest
  • moderator
« Reactie #5 Gepost op: 4 november 2006, 14:03:07 »
Dementeerd ze niet ?
Wat je zegt klopt voor iedereen .
Je kan best anderen helpen alleen is dat stukken moeilijker voor jezelf omdat je er zelf te veel mee betrokken bent.
Thuis inslapen in hun slaap? Is een droom van elke dierenvriend maar , helaas !
Anders bekeken , gelukkig kan de DA het heengaan ook volledig pijnloos maken . En , komt hij hiervoor op huisbezoek is dat zelfs nog beter dan naar zijn praktijk te gaan..

Lady_Jane

• Dieren Nieuw
  • *
  • my sweet ladie Jane
« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2006, 14:15:08 »
bedankt dat ik er even met je over heb kunnen praten, ik ben er nu wat rustiger over.
Ik maak het gewoon zo aangenaam mogelijk voor haar en als ik merk dat ze veel pijn heeft of zo in de war raakt of verlamming wordt erger zal ik met mn da overleggen.
Ze ligt nu lekker op de bank te slapen samen met mn oude kat die ook wat aan het dementeren is, het lijkt hier wel een bejaarden huis, ha ha.
bedankt!!