Auteur Topic: vraagje over "de Groei" van mijn hond.  (gelezen 1949 keer)

ScoobyDoo

• Senior lid
  • Mojo&Nanda...My SweetHearts
vraagje over "de Groei" van mijn hond.
« Gepost op: 13 oktober 2006, 11:16:26 »
Hallo, ik heb al vaker over haar geschreven,Nanda,de jonge kruising-windhond die we uit het asiel hebben.Als je op het forum Lief en Leed naar "Het verhaal van Nanda" gaat kun je het allemaal lezen.
Nu is het zo dat ze gevonden op een vuilnisdump op 8 april 2006,door een D.A. geschat waren op ongeveer een half jaar.Het asiel in Maasmechelen, waar wij haar
vervolgens adopteerden beweerden dat ze pas drie maanden was,maar daar trapte mijn D.A. niet in omdat ze haar gebit al volledig gewisseld had.Al met al zou Nanda dus nu een jaar moeten zijn.Ze is op 11 september voor het eerst loops geweest,en bij de laatste keer wegen bij de D.A.  nu drie weken geleden woog ze 15.05 kg.Alleen hebben mijn vriend en ik het idee dat ze nog steeds aant groeien is, met name deze week hebben we dat weer...Ik dacht altijd dat (de meeste) teefjes voor hun eerste jaar loops werden, en dat honden groeien (schofthoogte) tot een jaar, en daarna enkel nog iets in breeddte of omvang kunnen groeien? Als ze nog groeit, is ze dan niet jonger? ???

jeanet

• Superbeest
  • ik hou van mijn hondjes
Re: vraagje over "de Groei" van mijn hon
« Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:07:19 »
honden groeien de 1e 2 a 3 jaar van hun leventje nog een beetje maar niet erg veel meer.
dus een paar kilootjes zou kunnen.
een hond moet zo dik zijn dat je net zijn ribben kan tellen, dan is hij op gewicht zeg ik hier.
maar het kan per hond verschillen, zijn ze levendig moet je meer geven en zal er moeilijk iets bij op te krijgen, zijn ze rustig hoef je niet zo veel te geven.
hier over kun je met een DA overleg plegen hoe zwaar je hond ongeveer wezen moet, die hebben daar wel een inschatting van.
iedere groei curve van iedere hond is anders, net een hond is gelijk daar moet je om denken.
jeanet

ScoobyDoo

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:14:47 »
Citaat
honden groeien de 1e 2 a 3 jaar van hun leventje nog een beetje maar niet erg veel meer.
dus een paar kilootjes zou kunnen.
een hond moet zo dik zijn dat je net zijn ribben kan tellen, dan is hij op gewicht zeg ik hier.
maar het kan per hond verschillen, zijn ze levendig moet je meer geven en zal er moeilijk iets bij op te krijgen, zijn ze rustig hoef je niet zo veel te geven.
hier over kun je met een DA overleg plegen hoe zwaar je hond ongeveer wezen moet, die hebben daar wel een inschatting van.
iedere groei curve van iedere hond is anders, net een hond is gelijk daar moet je om denken.
jeanet

Oh maar het is niet zo dat ik me zorgen maak om of ze te dik of te dun is, ze groeit nog in hoogte vooral,en ik heb altijd gehoord dat dat maar tot een jaar is.Na drie jaar groeien honden volgens mij niet meer,ik heb al dertien jaar honden dus dat zou me verbazen.Ribben mag je niet zien...wel VOELEN.Het is de vraag omdat we niet precies haar leeftijd weten,en de andere mensen die haar zusje en moeder hebben ,dat zijn ook de mensen die het nestje op die dumpplek hebben gevonden,dachten dat ze nu ongeveer een jaar moeten zijn (de twee pups dan). maar mischien zullen we het nooit precies weten he?
;)

Edeltje

• Moderator
  • Superbeest
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:57:24 »
Ik meen dat de groei in de hoogte stopt tussen een jaar en anderhalf jaar :)
Moderator DierenNieuws Forum.

ScoobyDoo

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2006, 13:08:51 »
Citaat
Ik meen dat de groei in de hoogte stopt tussen een jaar en anderhalf jaar :)

Van wat ik net heb kunnen vinden op internet komt dat van jouw het dichst in de buurt Edeltje
;)

Bindi

• Senior lid
  • Hondenliefhebster
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2006, 13:58:22 »
Ik weet ook niet beter dan dat ze met een jaar en zeker na hun loopsheid zijn uitgegroeid.

ScoobyDoo

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2006, 14:01:48 »
Citaat
Ik weet ook niet beter dan dat ze met een jaar en zeker na hun loopsheid zijn uitgegroeid.

Nou...na een jaar okay...maar na de loopsheid niet hoor.Er zijn nl ook honden die met vijf a zes maanden al loops zijn, die groeien echt nog wel even door.Nanda is ook voor het eerst loops geweest een maand geleden, maar juist afgelopen week vonden we haar weer gegroeid.Ik zie het vooral als ze naast die andere hond van ons staat en merk het aan de voerbakken standaard, die moet ik weer wat omhoog gaan doen (gniffel).Maar maakt niet uit verder,heel erg groot zal ze niet worden, hoogstens zoals haar moeder
;D

Bindi

• Senior lid
  • Hondenliefhebster
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2006, 09:31:13 »
Weer wat bij geleerd  ;D
gr Bindi