Auteur Topic: Vocht in de buik door hartproblemen, teef, 5 jaar  (gelezen 42498 keer)

katja janssen

• Gast
Re: Vocht in de Buik
« Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2006, 16:21:28 »
 :) :) :) :) O gelukkig ik lees net dat idd de milt is en dat ie is weggehaald... Geeft mij ook weer hoop dat allemaal goed gaat komen met mijn hond...PFFF dat lucht op..

grtz Katja janssen

Edeltje

• Moderator
  • Superbeest
« Reactie #31 Gepost op: 26 juni 2006, 16:47:12 »
Ik hoop het met je, Katja, laat je ons weten hoe het verder gaat? :)
Moderator DierenNieuws Forum.

Ambertje

• Senior lid
  • Waarom duurt wachten zo lang....
« Reactie #32 Gepost op: 26 juni 2006, 19:52:03 »
Bij mijn hond is de milt er niet uitgehaald, maar drie liter vocht en haar baarmoeder, waarschijnlijk heeft het toch gelegen aan de hormonenafwijking, want het vocht is gelukkig niet terug gekomen, de hechtingen zijn er inmiddels uit en ze hoeft geen prednison meer. Ze is ontzettend snel opgeknapt en rent en speelt weer, ze moet alleen nu wat kilo's aankomen, ze weegt nu nog maar 30 kilo en dat voor een witte herder, erg weinig vergeleken met mijn andere witte.
Maar alles is ok nu, gelukkig hoor.

Edeltje

• Moderator
  • Superbeest
« Reactie #33 Gepost op: 26 juni 2006, 19:54:17 »
Dat is goed nieuws, en die kilos zullen er denk ik nu ook wel weer aankomen, nu je hond weer lekker in d'r vel zit ;)

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #34 Gepost op: 11 juli 2006, 22:34:17 »
Nou nou, vandaag eindelijk terug van vakantie gekomen, na een rot vakantie eigelijk want na een week kreeg ik van mijn oppas te horen dat de hond niks eet. Vandaag erg geschrokken omdat ze zo dun is geworden, en meteen de dierenarts gebeld, hij dacht zelf aan heimwee en ik moet het tot vrijdag even aanzien, of ze nu wel gaat eten, zo zielig als ze nu is, zo futloos, geen energie meer, maar de griekse koekjes heeft ze van mij wel gegeten en wat pate van lambs. ik hoop van harte dat ze de komende dagen wat meer gaat eten, heb al wat ander voer gekocht maar ze loopt weg en wil niks, zelfs geen kluifjes, die ze altijd zo graag eet. Zucht............ vind het zo zielig hoe ze nu is, net alsof ze alles maar opgeeft,
:'(  vond het zo rottig dat ik na 1 week dat te horen kreeg en kon mijn vakantie niet eerder beeindigen. Dat vond ik het ergste.

cockertje

• Superbeest
  • moderator
« Reactie #35 Gepost op: 11 juli 2006, 22:41:49 »
Is inderdaad niet de eerste hond die weigert te eten als zijn baasje er niet is..
Maar toch ook allert zijn dat het geen ander probleem is .

===========================

Bestellen on line bij Klaver en Westerhuis, dierenartsen Dodewaard:
www.kliniek-klaver4dieren.nl
0488-410040

ALLE DIEETVOEDERS NU ON LINE BESTELLEN EN THUIS GESTUURD KRIJGEN

Hypoallergenic-Lamb-Dog

Voor honden met een voedselallergie 6 weken als enig voer geven!

http://www.klaverenwesterhuis.vetpet-shop.eu/nl/Hersteller/Trovet/Trovet-Hypoallergenic-Lamb-Dog
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2014, 15:04:14 door klaver4dieren »

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #36 Gepost op: 12 juli 2006, 14:25:54 »
Ik heb vandaag toch maar besloten de dierenarts te bellen, ze begon zo raar te ademen, schokkende bewegingen met het adem halen. Kon meteen komen, hij wilde de longen beluisteren maar kon ze niet horen, meteen longfoto's laten maken, en hij constateerde dat de vocht nu bij haar longen zit en ze moeilijk kan ademen, ze heeft nu vochtafdrijvers en prednoral gekregen en kijken dit 5 dagen aan of het beter word, hij had het over waarschijnlijk toch tumoren die niet bekend zijn. snif. Vind het zo erg voor d'r, ze kijkt je ook zo zielig aan en je bent gewoon machteloos, ze eet nog steeds niet maar drinkt gelukkig wel.

Edeltje

• Moderator
  • Superbeest
« Reactie #37 Gepost op: 12 juli 2006, 14:33:38 »
Hoop dat de vochtafdrijvers helpen, dikke knuf en veel sterkte!

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #38 Gepost op: 14 juli 2006, 07:43:59 »
Ik hoop ook dat de vochtafdrijvers werken, ze ademd nog steeds schokkend en het lopen is inmiddels slenteren geworden weer. Elke keer kleine beetjes eten geven, maar moet wel het goeie eten vinden wat erg voedzaam voor haar is, ik geef haar nu zacht voer van pedigree pal en had al gelezen dat dat geen goed voer is. Dus toch verder zoeken, brokken wil ze niet dan draait ze zich om en denkt, eet het zelf maar. Ze is alwel wat alerter dan twee dagen geleden toen dacht ik dat ze zichzelf had opgegeven. Van prednoral 20 mg moet ze twee pillen hebben 's ochtends en ze heeft furosoral 40mg. Pff wat een ellende is die onzekerheid zeg, tob hele dagen.

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #39 Gepost op: 14 juli 2006, 08:05:23 »
wooow en eerlijk gezegd had ik wel zo'n vermoeden, je gevoel is tweestrijdig, aan de ene kant denk je telkens het gaat beter en aan de andere kant denk je, hoelang moet je hiermee doorgaan, zeker voor de hond, ze drinkt goed en ze heeft net zelfs weer iets gegeten. Wel kleine beetjes maar ga 10 keer per dag op mijn hurken zitten en hou het eten voor haar en dan gaat ze eten totdat ze niet meer hoeft, ga haar niks aan dwingen. Ik weet dat ik a.s. maandag iets te horen krijg, of het nu positief is of negatief, ik ben eerlijk gezegd heel erg bang dat het negatief zal uitpakken maar hoop natuurlijk diep in mijn hart dat hij zal zeggen, de medicijnen slaan aan en het komt weer goed. Maar dat is mijn gevoel, mijn verstand zegt wat anders. :(

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #40 Gepost op: 14 juli 2006, 08:18:03 »
Ja klopt helemaal, mijn honden zijn allemaal aan ouderdom gestorven, en deze hond nog maar 5 jaar oud ineens ernstig ziek. En je hebt helemaal gelijk, ik weet het ook maar je wilt het aan de andere kant niet geloven. Die emotie die daar dan nog bij komt kijken pfff is een grote ellende. Maar ik weet dat je uit het standpunt van de hond moet kijken en haar mits het niet beter zal verlopen een beslissing moet nemen. De Hoop blijkt toch wel in de mens te zitten. Daarom hoop ik natuurlijk dat ze kleine beetjes blijft eten zodat ze wat sterker word, ze weegt nu nog 28 kilo en drie weken geleden woog ze nog 33 kg wat ook erg dun was, Ze is nu een lopend skelet, iedereen schrikt ervan, al was ze nooit stevig gebouwd.

schnauzer

• Actief lid
  • Veel Schnauzer groetjes,
« Reactie #41 Gepost op: 14 juli 2006, 10:33:02 »
Ik leef ook zeer met je mee. Zelf ook een hond gehad die het benauwd kreeg, al had dat andere oorzaak. Omdat ik zelf ervaring heb met ernstige benauwdheid weet ik hoe het voelt, en de eetlust vergaat je gewoon omdat je daar geen energie voor hebt. Heel, heel moeilijk bij zo'n jonge hond.

Toen onze hond echt benauwd raakte en ongelukkig ging kijken, eetlust verloor etc hebben we het niet zo lang afgewacht en met volledige instemming van onze DA hem laten inslapen.

Zover is het gelukkig bij jou nog niet, jouw hond is vele malen jonger als onze hond destijds. Ik wens je dan ook heel heel veel sterkte deze dagen en de eventuele noodzakelijke beslissing die je in het belang van de hond moet nemen.

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #42 Gepost op: 14 juli 2006, 10:41:36 »
Zeer moeilijke beslissing gaan nemen bij een jonge hond valt me zeer zwaar, als ze al een oude hond was geweest was het nog wel moeilijk, maar dan heb je er ietsje meer vrede mee. Net heeft ze alweer een zakje voer gegeten, dat gaat steeds beter moet ik zeggen, alleen de ademhaling blijft nog schokkend, net toen ze buiten was, pakte ze zelfs een stok om te spelen, als je zoiets ziet, is het zo diep triest, ze krijgt nu wel meer energie en de wil om te vechten, wat ze niet had toen we terug kwamen van vakantie.  Ik hoop dat de DA maandag weer een foto kan maken, zodat hij ziet dat het misschien beter aan het worden is. Pffff die vervelende tweestrijd weer.

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #43 Gepost op: 14 juli 2006, 12:34:55 »
Hoop ik nu teveel????
Net weer uit geweest en ze heeft voor het eerst normale ontlasting, geen diarree meer, ik was zo blij. En ik heb nu kuipjes voer van bentokronen gehaald, dat blijkt goed te zijn zodat ze wat energie meer krijgt, ze speelde zelfs weer net met een stok. Hmm, is erg moeilijk allemaal. Krijg je toch weer hoop door hoor.

Ambertje

• Senior lid
« Reactie #44 Gepost op: 17 juli 2006, 12:36:56 »
Vanochtend weer bij de dierenarts geweest, hij kon de ruis van de longen weer horen, en ze mag nu minderen met de prednoral. Als ze weer benauwd word moet ik wel meteen de medicijnen opschroeven, hij vond het een raadsel, en via via hoorde ik over een punctie van het vocht en een bepaald onderzoek, cytologie.
Erg verwarrend allemaal.