Auteur Topic: HBO opleiding met dieren, lijst met "scholen", AANVULLINGEN gevraagd?  (gelezen 72665 keer)

Paul dekker

• Gast
Re: HBO opleiding Dieren
« Reactie #15 Gepost op: 5 oktober 2005, 18:19:10 »
hey ik zit nu op het mbo dierenverzorging en wil graag na me studie werken in afrika met wilde dieren weet iemand welke opleidingen ik dan nodig heb ?

Femke

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 8 oktober 2005, 22:06:11 »
Citaat
Hoi,

Ook ik ben iemand die heel graag met dieren wil werken. Ik zit op dit moment op de PABO in Hengelo (HBO), maar met kinderen werken vind ik toch lang niet zo leuk als met dieren. Ik ben gaan kijken bij Diermanagement aan het van Hall in Leeuwarden. Deze opleiding is gewoon perfect, maar er is een groot probleem: ik woon in Enschede en wil niet verhuizen. Ik vind het absoluut niet erg om met de trein te reizen, maar Leeuwarden gaat me toch een beetje te ver ;) HELP!!! Wat kan ik doen? Mijn vooropleiding is VWO.

Groetjes Joyce

Als deze opleiding in jouw ogen perfect(!) is , zul je er wat voor over moeten hebben.
Ikzelf zit ook te denken aan deze opleiding. Ik woon helemaal in het zuiden...ook ik zal dus moeten verhuizen. Ik begrijp dat je dat niet wilt, want ik wil het zelf ook niet!
Maar.........zoals ik al zei....heb er wat voor over..

Wat heeft voor jou prioriteit?

M.D van der Zee

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 10 oktober 2005, 14:54:41 »
Hallo Charlotte,

Als vierde jaars studente Recreatie &  gezelschapsdieren wil ik je er op wijzen dat er in Dronten op de Stoas Hogeschool (www.stoashogeschool.nl) erg leuke studies zijn op het gebied van dieren!
Binnenkort hebben we weer een open dag (als ik het goed heb 26 november), kijk ander even op de gegeven website!!
Veel succes ermee en voor meer vragen mag je mij altijd mailen!!

Mvg, Margriet van der Zee
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2009, 11:22:22 door klaver4dieren »

Fovely

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2005, 19:20:52 »
Citaat
Hoi,

Ook ik ben iemand die heel graag met dieren wil werken. Ik zit op dit moment op de PABO in Hengelo (HBO), maar met kinderen werken vind ik toch lang niet zo leuk als met dieren. Ik ben gaan kijken bij Diermanagement aan het van Hall in Leeuwarden. Deze opleiding is gewoon perfect, maar er is een groot probleem: ik woon in Enschede en wil niet verhuizen. Ik vind het absoluut niet erg om met de trein te reizen, maar Leeuwarden gaat me toch een beetje te ver ;) HELP!!! Wat kan ik doen? Mijn vooropleiding is VWO.

Groetjes Joyce

Daisy

• Gast
HBO Diemanagement
« Reactie #19 Gepost op: 1 november 2005, 11:23:32 »
Hallo! Ben ik weer!
Ik heb eindelijk besloten wat ik wil doen, ik wil een eigen asiel beginnen als het kan.
Kan zoiets met Diemanagement? Of moet ik daarvoor iets anders doen?

Groetjes Daisy

Femke

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 8 november 2005, 21:40:06 »
Een dierenasiel?

Het lijkt me zonde om daarvoor diermanagement te doen, maar volgens mij kan het wel.

Is het niet beter om bijvoorbeeld te kijken naar cursus Honden en Kattenbesluit?

Daisy

• Gast
HBO dierenopleiding
« Reactie #21 Gepost op: 9 november 2005, 08:04:12 »
Hoi Jolande!

Ik heb even op de site van HAS gekeken en dit lijkt me een erg leuke opleiding..
Jij zegt dat er meer locaties zijn, weet je ook waar? Want ik kon er niks over vinden..

Groetjes Daisy

r.jansens decaan

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 9 november 2005, 09:55:38 »
kijk eens bij MBO onderwijs agrarische
AOC onderwijs
Deze opleidingen verzorgen de opleidingen MBO dierverzorging/ opl. paraveterinair vaak versneld voor havisten

Sprenger

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 15 november 2005, 12:29:42 »
Met de juiste vooropleiding (MBO paraveterinair) kun je bij de CAH Dronten de variant Dier en gezondheidszorg in 2,5 jaar afronden.

Daarnaast kun je met je HAVO-diploma ook de gewone 4-jarige opleiding doen. Meer info op www.cah.nl

eveliene

• Dieren Nieuw
  • *
  • I love YaBB!
« Reactie #24 Gepost op: 17 november 2005, 18:09:46 »
Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een opleiding met dieren. Dit is mijn laatste jaar havo en hierna wil ik graag wat met dieren doen.

eigenlijk wil ik een HBO opleiding doen en zit te denken aan diermanagement,maar dit is meer management en ik wil echt met dieren werken. WIldlife wil ik niet omdat ik dan het beste naar afrika ofzo kan gaan maar dat wil ik niet. Dus een MBO opleiding is ook goed, maar dan zoek ik iets dat geen vrijwilligers werk is.

Mijn droom is om een asiel te beginnen of voor de dieren politie te werken, maar dit heb je alleen in amerika volgens mij.   :'(

Ook lijkt het me leuk om te werken met dieren die opgevoed moeten worden.

Wie kan mij helpen!!!!!

Weet iemand wat leuke banen? En welke opleiding je ervoor moet doen.

alvast heel erg bedankt,

eveliene

Giandra M Wever

• Gast
Re: HBO opleiding Dieren na HAVO
« Reactie #25 Gepost op: 1 december 2005, 21:37:52 »
Hoi,
Ik haal eind van dit jaar mijn havo diploma (exact pakket, WisB1,2 Nat1,2 Bio1,2 Sk1,2) en zou graag willen weten aan welke hbo studie ik moet beginnen als ik daarna dieren geneeskunde als vervolg opleiding wil doen en hoe lang deze hele grap dan wel zal duren. ??? Ik ben momenteel van plan dier en veehouderij te gaan studeren met afstudeer righting dierengezondheids zorg of equine management.
GreeTz  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 april 2008, 13:20:42 door klaver4dieren »

klaver4dieren, dierenarts

• DIERENARTS EXOTEN, WILDLIFE EN HOBBYVARKENS
  • Forum Administrator
  • Superbeest
  • Peter Klaver, dierenarts exoten en wildlife
    • D'arts hond, kat, exoten, wildlife en hobbyvarkens, s
« Reactie #26 Gepost op: 1 december 2005, 21:41:35 »
Citaat
Hoi,

Ik ben ook op zoek naar een opleiding met dieren. Dit is mijn laatste jaar havo en hierna wil ik graag wat met dieren doen.

Mijn droom is om een asiel te beginnen of voor de dieren politie te werken, maar dit heb je alleen in amerika volgens mij. ? :'(

Ook lijkt het me leuk om te werken met dieren die opgevoed moeten worden.

Wie kan mij helpen!!!!!

Weet iemand wat leuke banen? En welke opleiding je ervoor moet doen.

alvast heel erg bedankt,

eveliene

ZAKWOORDENBOEK VAN DE DIERGENEESKUNDE, PETER KLAVER, derde druk 2011

Dit zakwoordenboek is het eerste uitvoerige Nederlandstalige woordenboek met een uitleg van diergeneeskundige termen. Het woordenboek biedt korte, duidelijke omschrijvingen van vrijwel alle begrippen die men in de dagelijkse praktijk van de dierenarts en de dier verzorgende beroepen tegenkomt.

Doelgroep: Iedereen die beroepshalve of door studie regelmatig te maken heeft
met dierziekten. Bovendien is het woorden boek door de heldere en beknopte uitleg ook voor diereigenaren een toegankelijk naslagwerk.

De auteur, Peter Klaver, heeft door zijn jarenlange ervaring als dierenarts en als docentdiergeneeskunde de inhoud goed kunnen afstemmen op de informatiebehoefte van studenten, dierenartsen, dierenartsassistenten en dierverzorgers.

Bestellen: http://www.dierennieuws.nl/winkel/art/wink02h6.htm#bestform

----------------------------------------------------------------------------------

Ik zou eens kijken naar Groenhorstcollege in Barneveld,

Peter Klaver, dierenarts

www.klaver4dieren.nl - dierenarts exoten en wildlife - praktijk in Doornenburg en op locatie
www.sashasblend.nl - soepele gewrichten bij hond en kat

« Laatst bewerkt op: 1 april 2013, 15:30:07 door klaver4dieren »
DIERENKLINIEK KLAVER EN WESTERHUIS
Dalwagen 29c, Dodewaard
- Honden en katten - homeopathie - acupunctuur
- Exoten, wildlife, vogels
- Hobbyvarkens en parkdieren
www.kliniek-klaver4dieren.nl
Tel. spreekuur dierenarts Peter Klaver dinsdag 16.30-17.00 uur
Sashas Blend, 4Cyte, Omegamatrix, Immunomatrix

michelle

• Superbeest
  • quinsjj
« Reactie #27 Gepost op: 2 december 2005, 23:53:29 »
Hoi

Ik heb afgelopen schooljaar mijn Havo afgesloten en doe nu de MBO opleiding dierenverzorging aan het Holland College in Maasland. Ik weet alleen nog niet of ik hiermee verder wil want het is een opleiding die vooral gericht is op management in de dierenbranche en dat is eigenlijk iets wat ik helemaal niet wil. Ik wil met wilde dieren gaan werken, in een dierentuin of in het buitenland. Ik wordt alleen gek van al die opleidingen in de dierenbranche, want ze liggen zowat allemaal verweg van mijn huis (ik woon vlak bij den haag) en ik heb t er wel voor over om dan misschien op me zelf te gaan wone zodat ik dichterbij de opleiding woon of dat het gewoon veel reizen wordt, maar ja als de opleiding in het eerste jaar niet blijkt te zijn wat ik dacht dan is t toch wel erg jammer. Ik heb al naar de opleidingen gekeken, gedragsterapeut trekt me opzich wel, maar dat is alleen met honden, katten, paarden... en ik wil met wilde dieren, dus daar heb ik niet echt veel aan of wel? Ethologie lijkt me ook opzich wel interresant, maarja dan kom je al snel in de buurt van de universiteit en ik weet nog zo net niet of ik dat wel aankan?

Mijn vraag is dus; wilt u me een beetje helpe want ik weet t ook niet meer welke opleiding ik nou moet gaan volgen  ???  :-/

Groeten,
Michelle

sander78

• Superbeest
  • I love YaBB!
« Reactie #28 Gepost op: 8 december 2005, 14:58:08 »
Hoe hoger je jezelf laat opleiden, des te theoretischer het over het algemeen wordt. Zet alle opleidingen op een rijtje, kies degene uit die je het leukst lijkt en verhuis.

Laat je vooral goed inlichten. veel mensen denken de hele tijd met beestjes bezig te kunnen zijn. Dit is op bepaalde beroepen na echter een illusie.

Succes met je keuze.

Marijn

• Superbeest
  • I love YaBB!
Re: HBO opleiding Dieren na HAVO?
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2006, 16:45:36 »
Hoi, ik zit hier een beetje rond te neuzen en berichten te lezen. Ik had hetzelfde probleem als een paar van jullie. Ik zit nu in 5 havo en wil graag iets met dieren doen. Er zijn heel veel mbo opleidingen voor dieren maar dat vind ik zonde van mijn Havo diploma. toen heb ik veel gezocht op internet enzo en toen kwam ik de HAS tegen , Hoge agrarische school in den bosch.

Hier hebben ze ook diergeneeskunde op HBO niveau. En dat is waar ik dan volgend jaar heen ga!
« Laatst bewerkt op: 27 april 2008, 13:22:14 door klaver4dieren »